Pełna funkcjonalność tej strony wymaga internetowych ciasteczek, więcej informacji o nich znajdziesz tutaj. AKCEPTUJĘ
Zaloguj się!
Zapamiętaj mnie
Wciśnij ESC, aby zamknąć

Historia strojów

 

1970

Powitajmy pierwszą, oficjalną koszulkę w historii PSG: Jak możemy zauważyć, zarówno logo jak i model różnią się od obecnych.
Do tego modelu zakładano przeważnie białe spodenki oraz niebieskie getry (czerwono-biało-niebiescy).
1973/74

Trzy lata później wraz z przybyciem słynnego projektanta mody, Daniela Hechtera, koszulki PSG ulepszono jego projektem. Szyk zmieniono na  niebiesko-biało-czerwono-biało-niebieską tunikę, która stała się symbolem klubu ze stolicy. Sponsorem został napój Kanada.
1974

W dniu 18 października 1974, Paris Saint Germain gra po raz pierwszy w swojej historii ze sponsorem RTL na koszulce. Współpraca między klubem ze stolicy a słynnym Radiem Luksemburg trwała 17 lat! Strój wyjazdowy różnił się jedynie tym, iż barwy zostały odwrócone.
1981

Od sezonu 1981-1982, jako ten podstawowy, domowy, wprowadzony został model zaprojektowany przez  prezesa Francisa Borelli’ego. Biała koszula, z dwoma wąskimi paskami – czerwonym i niebieskim, po lewej stronie. Model ten, bardzo podobnie wyglądający do Lyon’u, wypiera projekt poprzedniego prezesa jako stroju wyjazdowego.
1986

Do tego okresu, czyli 5lat, producent sprzętu, Le Coq Sportif, nie wprowadził zmian do koszulek. Wraz z nadejściem firmy Adidas, widzimy ulepszenia - ich logo na stroju oraz Canal + jako sponsora, wraz z RTL.
1988

Sezon 1988-1989 oznacza koniec pewnej ery: całkowite zrezygnowanie z koszulek Hechter’a (rezerwowe, wyjazdowe stroje). Zostały one zastąpione przez  bardzo krzykliwy niebieski trykot.
1989

Okres ten wyznacza początek współpracy z producentem sprzętu Nike (która trwa do dziś), po latach współpracy z firmami Adidas i Le Coq Sportif. Wprowadzony został po raz pierwszy herb klubu na piersi ( Wieża Eiffla, kwiat lilii oraz kołyska).
1990

Rok 1990 oznacza zmianę herbu na koszulce - wieżę Eiffla zastąpiono w postaci pasów. Alain Afflelou staje się sponsorem wraz z RTL. Przywrócono także model Hetchera jako stroju wyjazdowego.
1991

Koniec współpracy z RTL. Głównym sponsorem przez następne 3 lata zostaje producent sprzętu komputerowego Commodore.
1994

Pod presją kibiców postanowiono, że koszulki zaprojektowane przez Hechtera staną się podstawowym modelem. Canal + zaproponowało zmiany - wieżę Eiffla zastąpiono zaszyfrowanym ciągiem trzech liter. (PSG)
1995

Jest to początek współpracy klubu z firmą Opel. Historyczne już, charakterystyczne modele koszulek z ich logiem.
1999

Do dwóch projektów koszulek z logiem Opla, dodano trzeci – niezwykły srebrno-szary krój, bardzo pozytywnie przyjęty przez kibiców. Strój wyjazdowy.

2001

Wiele stopniowych zmian, między innymi bardzo ciemny niebieski trykot (granatowy) z czerwoną opaską przesunięto na lewą stronę, ponownie. Wyjazdowa koszulka zrobiła się jaśniejsza.
2002

Zmiana sponsora głównego – Thomson In, Opel out. Należy również zwrócić uwagę na powrót białych koszulek w czerwone i niebieskie paski.
2004

Kosmetyczne zmiany podstawowej koszuli. Co należy jednak dodać, klub wrócił do pomysłu krwisto-czerwonego koloru stroju, jakie miał w debiutanckim sezonie.
2005

Powrót czerwonego pasa z powrotem na środkowe miejsce. Przedstawiono nowy model koszulki, zainspirowany  amerykańskim zespołem baseballu – New York Jankees.
2006

Wariacji z kolorem ciąg dalszy – czekoladowy brąz z monogramami imitującymi ważną osobistość stolicy, projektanta Louis’a Vuitton’a. Jest to oczywiście strój wyjazdowy.
2009

Kompletne zniknięcie pionowego pasa (systematycznie używanego na koszulkach od 1993/94) na rzecz bardziej wyrafinowanych linii. Model jest odrzucony przez kibiców, kiedy w 2001 r., jednogłośnie wezwali do bojkotu. Podstawowa koszulka, na jeden zaledwie sezon.
2010

Aby uczcić 40-lecie klubu, Nike zaproponował powrót do historii, oferując czerwone koszulki. Celowo zaprojektowana jak stroje noszone w sezonie 1970-1971.

 


Sklep PSG